نیک دیجی

بررسی و مقایسه گوشی‌های سونی : راهنمایی برای خرید بهترین گوشی سونی

در این مقاله از نیک دیجی به بررسی بهترین گوشی‌ سونی پرداخته شده است. با معرفی بهترین گوشی سونی، همراه ما باشید.

کمپانی سونی از سال ۲۰۱۷ به سوددهی در بازار موبایل دست یافت و به نظر می‌رسد که تمرکز بر روی تولید گوشی‌های گران‌قیمت برای این شرکت استراتژی موفقی بوده است. بسیاری از گوشی‌های ارائه شده توسط سونی به شدت تحسین شده و مورد توجه قرار گرفته‌اند.

کلیت محصولات سونی از کیفیت بالایی برخوردار است و همیشه این شرکت تلاش کرده است تا بهترین‌ها را تولید و به بازار عرضه کند تا افراد طرفدار را راضی نگه دارد.

در ادامه، بهترین گوشی سونی معرفی خواهد شد. اگر تمایل دارید با بهترین گوشی سونی آشنا شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

بهترین گوشی سونی

بهترین گوشی سونی

در حال حاضر، سونی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون و کنسول‌های بازی است. این برند نه تنها در زمینه تلویزیون و بازی‌های ویدئویی، بلکه در ساخت گوشی‌های هوشمند نیز موفقیت‌های چشمگیری داشته است. به طوری که بهترین گوشی سونی بین طرفداران زیادی شناخته شده‌اند.

اگرچه بخش موبایل سونی در مقایسه با دیگر رقبا مدتی است که سهم کمتری از بازار را به خود اختصاص داده است، اما پس از نزدیک به دو دهه حضور در این عرصه، هنوز به عنوان یکی از بازیگران مهم در صنعت گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. بخصوص در زمانی که برخی از رقبای سابق، در حال بستن فروشگاه‌ها و خروج از این بازار هستند، سونی به نوعی دوباره وارد مسیر رونق قرار گرفته است.

در ادامه این مطلب، مجموعه‌ای از بهترین گوشی‌ سونی معرفی شده اند:

سونی اکسپریا 1 مارک 3

مشخصات فنی:

– اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

– باتری: 4500 میلی آمپر

– دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل

– پردازنده: Snapdragon 888 5G

سونی اکسپریا 1 مارک 3، گوشی جدید و پرطرفدار سونی در سال 2022 می‌باشد. این گوشی به عنوان اولین گوشی دنیا با صفحه نمایش 4K و 120 هرتز معرفی شده است. صفحه نمایش OLED 6.5 اینچی آن واقعاً تحسین برانگیز است و در میان بهترین صفحه نمایش‌های موجود در گوشی‌های همراه جای می‌گیرد.

علاوه بر صفحه نمایش، سایر ویژگی‌های این گوشی نیز قابل تحسین هستند. برای مثال، با وجود باتری 4500 میلی آمپر، عمر باتری آن نسبت به بسیاری از گوشی‌های پرچمدار بهتر است و دوام بالاتری دارد.

همچنین دوربین این گوشی دارای ساختار قدرتمندی است با سنسورهای اصلی، اولترا واید، و عمق. به علاوه، دوربین تله فوتو آداپتیو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2.9× تا 4.4× نیز در این گوشی وجود دارد.

توجه داشته باشید که این گوشی دارای اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش نمی‌باشد و طراحی نازک و ظریف آن ممکن است مطابق سلیقه همه نباشد، اما به عنوان یکی از بهترین گوشی سونی شناخته می‌شود.

سونی اکسپریا 5 مارک 3

سونی اکسپریا 5 مارک 3

مشخصات فنی:

– اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ

– باتری: 4500 میلی آمپر

– دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل

– پردازنده: Snapdragon 888 5G

گوشی Sony Xperia 5 III تا کنون یکی از بهترین عملکردها را از خود نشان داده و با دارا بودن دوربین فوق‌العاده با سه لنز، به شدت جلب توجه کرده است. بنابراین، این گوشی قطعاً در لیست بهترین گوشی‌ سونی  جای دارد.

عملکرد صوتی قدرتمند این محصول از ویژگی‌های بارز آن می‌باشد و در کنار سایر ویژگی‌ها، آن را به یک گوشی عالی برای افرادی که تمایل دارند چنین بودجه‌ای را برای خرید این گوشی اختصاص دهند، تبدیل کرده است.

در سیستم دوربین گوشی‌های سونی، سرعت و دقت در اولویت بالاتر قرار دارد و این ویژگی آنها را از سایر گوشی‌های موبایل متمایز می‌سازد. بنابراین، برای علاقه‌مندان به عکاسی با گوشی، اسمارتفون‌های جدید سونی یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند.

Sony Xperia 5 II

سونی اکسپریا 5 مارک 2

مشخصات فنی:

– اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ

– پردازنده: Qualcomm SM8250 Snapdragon 865

– باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

– دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل

سونی اکسپریا 5 مارک 2 یکی از بهترین گوشی‌ سونی است. این گوشی در واقع نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر از نسخه‌ی سونی اکسپریا وان مارک 2 می‌باشد و قیمت مناسب‌تر آن ناشی از صفحه نمایش کمتر آن است.

صفحه نمایش این گوشی با اندازه 6.1 اینچی OLED و نرخ رفرش 120 هرتز، تجربه‌ی استفاده را بهبود می‌بخشد. همچنین، دارای یک ستایش‌برانگیز با سه لنز، شامل لنز اصلی 12 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید، و تله فوتو 12 مگاپیکسلی است و از پردازنده قدرتمند Snapdragon 865 بهره می‌برد.

با این وجود، عملکرد سونی اکسپریا 5 مارک 2 نسبت به قیمت آن بسیار مناسب است و به همین دلیل این گوشی جزو بهترین‌ها در لیست گوشی‌های سونی قرار گرفته است.

Sony Xperia 1 II

سونی اکسپریا 1 مارک 2

مشخصات فنی:

– اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

– پردازنده: Qualcomm SM8250 Snapdragon 865

– باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

– دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل

از جمله بهترین گوشی‌ سونی، می‌توان به گوشی سونی Xperia 1 II اشاره کرد. این مدل نشان‌دهنده توجه کمپانی سونی به بازخوردهای کاربران است و تلاش برای رفع اشکالات موجود در نسل‌های پیشین این گوشی‌ها را نشان می‌دهد.

صفحه نمایش این گوشی با رزولوشن 4K و نسبت تصویر 21:9 طراحی شده است. همچنین، با سه لنز دوربین اصلی، تجربه‌ای موفقیت‌آمیز از عکاسی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. اگر این ویژگی‌ها برای شما کافی نیستند، باتری قدرتمند و با دوام این گوشی، که مشکلات باتری نسل‌های پیشین را حل کرده است، نیز به مجموعه اضافه شود.

گوشی سونی Xperia 1 II به عنوان یکی از بهترین گوشی‌ سونی در سال 2022 با ویژگی‌های ممتاز در دسترس است که می‌توانید آن را خریداری کنید.

Sony Xperia 10 III

سونی اکسپریا 10 مارک 3

مشخصات فنی:

– اندازه صفحه نمایش: 6 اینچ

– پردازنده: Snapdragon 690 5G

– باتری: (مشخص نشده)

– دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل

این گوشی به لطف استفاده از گوریلا گلس 6 و قابلیت ضدآب، به عنوان یک گوشی قوی و مقاوم شناخته می‌شود. صفحه نمایش OLED 6 اینچی با نسبت ابعاد 21:9، این گوشی را بهترین انتخاب برای مطالعه متون می‌کند.

با این وجود، یکی از نقاط ضعف این گوشی کیفیت دوربین آن است. اگرچه مشخصات دوربین برگه اطلاعاتی بسیار خوبی ارائه می‌دهد، اما متاسفانه عملکرد واقعی آن در عکاسی از این مشخصات پایین‌تر است. این مسئله به همراه نقاط مشابه در عملکرد گوشی، یکی از چالش‌های آن می‌شود.

با این حال، این گوشی دارای باتری با دوامی است و با توجه به ساختار مقاوم آن، ممکن است در لیست بهترین گوشی‌ سونی  جایی داشته باشد.

سونی اکسپریا 5

سونی اکسپریا 5

مشخصات فنی:

– اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ

– پردازنده: Qualcomm SDM855 Snapdragon 855

– باتری: 3140 میلی آمپر ساعت

– دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل

گوشی Xperia 1 پرچمدار حقیقی سال 2019 برند سونی بود، اما Sony Xperia 5 به عنوان نسخه‌ای جدیدتر و بهبودیافته عمل کرده است. با گذشت مدتی از عرضه، این گوشی هنوز هم به عنوان یکی از بهترین گوشی‌ سونی شناخته می‌شود.

صفحه نمایش کوچک‌تر و کیفیت پایین‌تری نسبت به Xperia 1 دارد. اما اندازه آن با این حال برای بسیاری از کاربران مناسب است. با صفحه نمایش 6.1 اینچی و نسبت ابعاد 21:9، این گوشی برای مشاهده محتواهای تصویری بسیار مناسب است. همچنین از همان چیپست Snapdragon 855 و رم 6 گیگابایتی که در Xperia 1 استفاده شده، بهره‌مند است.

دوربین سه لنزی این دو گوشی کاملاً مشابه است. علاوه بر این شباهت‌ها، یکی از برتری‌های Xperia 5، عمر باتری بیشتر است که این مورد یکی از مزیت‌های آن نسبت به Xperia 1 محسوب می‌شود.

با ویژگی‌های متنوع و عملکرد مطلوب، حتی اگر جزو بهترین گوشی‌ سونی نباشد، قطعاً در رده بهترین محصولات این شرکت قرار دارد. در این مطلب به معرفی جدیدترین گوشی‌های سونی در سال 2022 پرداخته‌ایم. تمامی محصولات این شرکت معتبر، حرفه‌ای و منحصر به فرد بوده و می‌توان با اطمینان از آنها استفاده کرد.

اکسپریا 5 مارک 4

اکسپریا 5 مارک 4

مشخصات فنی:

– نمایشگر: 6.14 اینچ، OLED، رزولوشن 1080×2520 پیکسل

– پردازنده: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1

– رم: 8 گیگابایت

– حافظه داخلی: 128 یا 256 گیگابایت

– دوربین اصلی: سه‌گانه 12 + 12 + 12 مگاپیکسل، دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

– باتری: باتری لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

سونی Xperia 5 IV با نمایشگر 6.1 اینچی از نوع OLED و رزولوشن 1080 در 2520 پیکسل، با نرخ نوسازی صفحه 120 هرتز، عرضه شده است. این گوشی با پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 و 8 گیگابایت رم ارائه می‌شود که در دو نسخه با حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایت در بازار موجود خواهد بود. همچنین امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه microSD نیز وجود دارد.

این گوشی با گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار، صفحه نمایش محافظ گوریلا گلس ویکتوس جلو و عقب، و اسپیکرهای استریوی دوگانه با پشتیبانی از استاندارد صوتی دالبی اتموس به بازار عرضه شده است.

دوربین اصلی سه‌گانه این گوشی شامل سنسورهای 12 مگاپیکسلی است، که هرکدام از ویژگی‌هایی چون ضبط ویدیو با سرعت 120 فریم در ثانیه، فوکوس خودکار چشم در زمان واقعی و ردیابی بی‌درنگ را پشتیبانی می‌کنند. ماژول های عریض و تله فوتو همچنین از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) برخوردار هستند. این گوشی از اندروید 12 بهره‌مند است و از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز پشتیبانی می‌کند.

اکسپریا وان مارک 4

مشخصات فنی:

– نمایشگر: 6.5 اینچ، OLED، رزولوشن 1644×3840 پیکسل

– پردازنده: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1

– رم: 12 گیگابایت

– حافظه داخلی: 256 یا 512 گیگابایت

– دوربین اصلی: سه‌گانه 12 + 12 + 12 مگاپیکسل، دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

– باتری: باتری لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

Xperia 1 IV با نمایشگر OLED 6.5 اینچ و رزولوشن 1644 در 3840 پیکسل، بهره‌مند از پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 و 12 گیگابایت رم، با نسخه‌های حافظه داخلی 256 یا 512 گیگابایت به بازار عرضه شده است.

طراحی چهارگوش و صفحه نمایش OLED بدون خمیدگی با وضوح بالا از جمله ویژگی‌های این گوشی است. در دوربین اصلی، سه لنز 12 مگاپیکسلی قرار دارد، از جمله یک لنز اولتراواید و یک لنز ماکرو. این دوربین با لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال همراه است.

همچنین، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با امکانات بهبود یافته در این گوشی قرار دارد. باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت و امکانات دوربین حرفه‌ای از دیگر ویژگی‌های Xperia 1 IV محسوب می‌شوند.

اکسپریا 10 مارک 4

اکسپریا 10 مارک 4

مشخصات فنی:

– نمایشگر: 6.0 اینچ، OLED، رزولوشن 1080×2520 پیکسل

– پردازنده: Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G

– رم: 6 گیگابایت

– حافظه داخلی: 256 یا 512 گیگابایت

– دوربین: سه‌گانه 12 + 8 + 8 مگاپیکسل، دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

– باتری: باتری لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

Xperia 10 IV با صدای با کیفیت بالا و حضور جک هدفون 3.5 میلی‌متری، از فناوری‌های صوتی LDAC و DSEE Ultimate برای ارتقاء کیفیت صدا در هدفون‌های بی‌سیم و سیمی بهره می‌برد. همچنین، با استفاده از موتور 360Reality Audio Upmix و 360Reality Audio، تجربه‌ای سه بعدی از صدا فراهم می‌کند.

در بخش دوربین، Xperia 10 IV دارای یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دو دوربین 8 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی 27 میلی‌متر، توانمندی بالا در عکاسی را ارائه می‌دهد. همچنین، دوربین تله‌فتو و دوربین التراواید با گشودگی دیافراگم‌های متفاوت، امکانات گسترده‌تری در زمینه عکاسی فراهم می‌کنند.

باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت نیز از دیگر ویژگی‌های Xperia 10 IV است که برای مصرف بیشتر در طول روز مناسب است.

اکسپریا پرو آی

اکسپریا پرو آی

مشخصات فنی:

– نمایشگر: 6.5 اینچ، OLED، رزولوشن 1644×3840 پیکسل

– پردازنده: Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G

– رم: 12 گیگابایت

– حافظه داخلی: 512 گیگابایت

– دوربین: سه‌گانه 12 + 12 + 12 مگاپیکسل، دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

– باتری: باتری لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت

Xperia Pro i از تراشه Snapdragon 888 5G بهره می‌برد که لیتوگرافی عالی 5 نانومتری دارد و داغ شدن گوشی را کاهش داده و مصرف شارژ بی‌رویه باتری را بهینه‌سازی می‌کند. طراحی لوکس و پریمیوم این گوشی با فریم آلومینیوم و پنل‌های شیشه‌ای گوریلاگلس ویکتس و گوریلاگلس 6 در پشت و جلو، احساس حس لوکس را به کاربر انتقال می‌دهد.

دوربین چهارگانه این مدل از ترکیب لنزهای واید، اولتراواید، تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 3D TOF بهره می‌برد. این سنسورها با کیفیت بالا به Xperia Pro i امکان عکاسی با جزئیات و کیفیت فوق‌العاده را می‌دهند. همچنین، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز تصاویر با جزئیات بالا را ثبت می‌کند.

باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت نیز از دیگر ویژگی‌های Xperia Pro i است که باعث ماندگاری بالا در طول روز می‌شود..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *